HAND CURSOR

Friday 2 March 2012

Kisah Aku dan Dia


sejak hati ku mula jatuh hati terhadapmu.  Pandanganmu, sifatmu, dan caramu buat hatiku semakin kacau dan tidak keruan. sudah lama aku perhatikandirimu. tapi hanya mampu melihat dan terus tegur hanya sebagai rakan biasa. kerana kau sememangnya rakan kelas aku. Makin hari aku mula merasakan sesuatu yang aneh dalam diriku. Perasaan itu makin kuat untuk aku mendekatimu. Tapi!!!!!!!!!!!!!,,,,
Aku rasa mungkin kau sudah berpunya yang telah menakluk dirimu. Selama ini ku hanya anggap dirimu sebagai teman biasa tak lebih dari itu, tapi lama kelamaan perasaan itu muncul tanpa terduga.
        Tapi cukup takut untuk aku luahkan kerana sudah dua insan telah melukakan hati aku sedangkan dia satu course dan kelas yang sama. Cukup aku terkilan terhadap dua insan ini Sejak dari itu aku takut mendekati orang lain. Sudah cukup aku terseksa kerana lelaki. Sejak itu aku hanya mahu berkawan dan anggap dirimu seorang teman kelas.Mungkin dari itu aku mula rapat dengan dirimu.
      Sebagai pembuka bicara hanya gurauan yang berteman.Dalam kelas gelagak dirimu aku perhatikan.Walau jauh mana dirimu ku perhatikan. Dari sudut mana kau berada terlihat dirimu aku akan perhatikan. Dirimu sentiasa membuat ku tersenyum.
       Hatiku mula berbunga sejak pertukaran no telifon. Sejak dari itu kita mula berbicara gurauan demi gurauan buat hati aku telah membuka kelopak bunga. Hari demi hari aku membuka hati untuk mendekatimu. Dirimu selalu menceriakan suasana dimana sahaja. Selalu menbuatku ketawa dan tersenyum. Aku tidak serapat seperti dirimu bersama teman-temanmu yang lain.Walau sekadar rakan sekelas sudah cukup buat aku.Dari itu kita  selalu bicara walau ia sesuatu yang simple.
        Sejak dirimu menyuruh aku mengejut dirimu bagun tidur pagi.bukan aku tak mahu, tapi diriku takut untuk melakukan. Kerana hati aku semakin kuat untukmu.Sejak itu hatiku bertambah untuk mendekati dirimu. Sejak itu makin rapat. Kau mahu aku mengajar dirimu subjek-subjek yang kau terlepas, biasala jiwa muda. Dahulu pun aku juga sama. Aku tak kisah kerana aku suka dapat bersama kau walau perasaan ini terpendam.Aku da cukup bahagia dapat melihat kau selalu.
     Setiap kali kau tidak muncul aku tercari-cari di mana kau berada, bayang-bayang dirimu tak terlihat ku menjadi tak keruan,kalau boleh aku mahu selalu melihat dirimu setiap masa, hari, jam, masa, minit, saat mahupun detik..
Ibarat hari-hari ku menanti kehadiran dirimu.Tanpa jemu tetap mahu menatap wajahmu mungkin orang fikir aku gila, tapi cinta tak kenal semua itu. Asalkn ia dapat ia mahu. Jika sekali dapat ia akan menjaga sampai akhir hayatnya.
Tapi timbul suatu perasaan yang membuat ku tersedar dari angan-angan iaitu sejarah silamku yang mungkin ku tak layak untuk memilikimu. Entah apa yang bermain difikiran ku. Sejak itu aku simpan segala impianku untuk bersamamu.
Aku sedar aku memang tak layak untuk mendekatimu. Memang tak patut untukku mendekati mu.Baru ku sedar aku tak patut jatuh hati padamu.
Tapi satu semangat yang hadir untuk terus mendekati dirimu kerana itu hak kamu untuk memilih diriku.Tapi aku hanya mampu menyimpan segalanya tanpa pengetahuan dirimu.Itu sangat berharga buatku untuk memilikimu.Aku sentiasa berharap agar aku dapat mendekatimu.Walaulah sebagai rakan biasa.
    Semasa kita keluar buat pertama kali. Tidakku sangka kau berada bersama, dan keluar bersama.Hatiku semakin kencang deyutan jantungku, tapi aku coolkan diriku supaya aku tidak berasa terkelu bila bersamamu. Sejak itu gurauan mu buat ku semakin kuat untuk menjadi milikmu.
Sejak itu kita selalu bersama keluar bersama, study bersama, semuanya sentiasa ada dirimu.Jiwaku semakin kencang untukmu.
Semasa kita picnic di panching aku selalu perhatikanmu, gelagak mu buatku happy sangat. Bila kita berdua kau menceritakan kisah cintamu yang menyakiti dirimu.Dari situ aku mula faham bertapa pahit dirimu menjalani hidup bersama insan yang telah menhancurkan harapanmu.
Aku merasakan aku bagai tidak layak.Dan aku tak mahu kau disakiti. Aku mahu kau sentiasa gembira walaupun bukan dengan aku. Tapi sebagai rakan aku akan cuba untuk membuat kau melupakan segalanya.
Makin hari makin jiwaku kacau tak sudah.Semasa dirimu keluar dengan rakan mu syafiq dan alya. Dalam masa yang sama alya sedang mesej dengan aku, bertanyakan dimana aku. Ketika itu aku sedang keluar dengan rakanku. Aku membalas aku ada dekat  Bandar hendak balik.
Selepas itu alya memberitahuku yang dirimu sedang taching denganku.Aku fikirkan itu hanya satu gurauan.Tapi ternyatanya tidak kerana keesokannya selepas exam dirimu langsung tidak menegurku seperti biasa.
Aku bagaikan tersentap disitu, aku terasa bagai telah melukakan hatimu.Tapi aku tidak hiraukan kerana aku berasa aku memang pantas dibuat begitu keran aku telah melukakan hatimu.
Makin hari makin kuat hatiku berkata aku sudah jatuh cinta padamu. Satu jam saja aku telah bisa mencintai kamu kamu kamu dihatiku. Tapi melupakanmu buntuh seumur hidupku.
Suatu hari itu aku mula menceritakan perasaanku kepada alya, alya terkejut kerana aku menyimpan perasaan itu. Tapi aku redha dengan ketentuan ilahi kerana jika dijodohkan pasti kita akan bersama.
Aku juga terfikir  apakah benarkah perasaan aku ini?? Aku sendiri kurang pasti apakah benar perasaan aku terhadapmu.Aku berfikir sampai satu malam aku memikirkanya aku mencari jawapan pada diriku yang kurang pasti.Akhirnya dapat juga aku jawapannya ternyata hatiku hanya untukmu.
Aku pasti itulah jawapannya tapi aku tahu aku tak layak untuk dirimu.Aku luahkan segalanya pada rakanku alya.Dengan perangai aku yang ramai rakan lelaki. Mungkin akan melukakan hatimu. Aku terus terang pada alya, aku sememangnya menharapkanmu tapii aku tidak sangup melihat dirimu terluka seperti mana  insan itu! Buat padamu.
Aku fikir lebih baik aku simpan saja perasaan itu.Tapi makin sembunyikan semakin aku resah gelisah.Aku sudah tidak mampu untuk menyimpan perasaan itu.Bagaimana untuk aku menjalani hidup sedang hati ini menginginkanmu biarlah aku menjaga perasaan ini. Aku tak akan bisa menghapus perasaan ini. Kau pergi aku tak akan pergi, kau jauh aku tak akan jauh. Hanya engkau ada dalam hatiku selamanya.
        Aku mencintainya caranya dia sungguh berbeza daripada yang telah ku jumpa, renungannya tulus merasuk jiwa hingga terasa terus ke hati , kucintaimu kerana kesungguhanya bukannya kata semata-mata ku akui aku mengilainya ku akui aku mencintainya kisahku kisah dia cerita yang sama setiap detik hanya dia aku akui aku menyayangi nya sesungguhnya cintai dia bersama keanehanya. Semua itu buat aku menyukai dirimu seadanya.
       Semasa kita makan dekat foodcourt aku tersentap dengan kata- katamu, aku pernah cakap kalau kau mimpikan aku kali ketiga aku akan terima dirimu. Kata-kataku itu sebenarnya aku sudah tahu kau akan mimpikan ku seperti ku minta. Tapi sebaliknya dirimu kata kalau mimpi pun kau tak akan cakap. Itu buat aku betul-betul terasa denganmu.Saat itu buat aku menangis seketika tanpa pengetahuan dirimu dan yang lain-lain tapi hanya alya. Bagai aku tidak layak untukmu.Ibarat aku bertepuk sebelah tangan. Kalau ditepuk tak akan berbunyi.
Luluhnya hatiku masa itu. Bagai hancur hatiku masa itu.Berderai airmata sampai aku tak boleh tidur.Airmata jadi peneman di malam dijauh hari. Itulah makin hari jiwaku semakin kacau dan mental kacau. Mungkin itu bukan jodohku dan bukan apa yang aku idamkan selama ini. Sebab itu aku mula mendiamkan diri dan aku kurang bicara.Tapi ternyata kau pun jiwa kacau. Maafkan diriku membuat dirimu begini.Kerana diriku sakit bila kau bicara begitu.Sampai sekarang aku masih ingat itu buat ku menangis mengalirkan airmata. Sehingga malam itu hujan renyai-renyai sperti airmataku mengalir……….

Bulan menjadi saksi hujan memberi amaran malam itu entah bagaimana hati menjadi tak keruan semakin kuat ku rasa entah gelisah sedih pun juga ada.sepanjang  malam itu aku jadi tak tentu arah.
Sulit untuk ku simpan segal perasaanku. Rakan kita menceriakan suasana kerana hati masing-masing sudah jiwa kacau.
Malam ni suatu yang tidak di sangka kau meluahkan segala dirimu membuang ego dirimu itu kerana kau mempunyai perasaan yang sama terhadap diriku. 
Malam ini kau luahkan segala yang terpendam.Jika dirimu ingin tahu aku ingatkan kau mahu luahkan sesuatu itu pada orang yang dirimu suka hati bagai luluh tapi kuatkan hati mendengarnya. Aku tersenyum dan ketawa untukmu. Tanpa ku menyedari semua itu dirimu tujukan pada diriku sungguh terharu apa yang kau katakan padaku.
Airmataku berjujuran mengalir tidak ku menyangka selama ini aku tidak bertepuk sebelah tangan, insan yang berada di hatimu ternyata aku.Bertapa gembiranya aku pada masa itu.dengan melihat telatahmu menjadi seakan keanak-anakan.
Malam itu bulan jadi saksi segalanya apa yang kau luahkan. Laut menterai segala bicara dan menulis janji..
Malam itu segalanya terungkai.Ikatan kasih menjadi pegangan.Terjalin sudah hubung yang ku harapkan segalanya telah menjadi kenyataan tanpa disedari.Masa itu cukup ku rasakan bahagia disampingmu.
Terima kasih kerana hadir dalam hidupku yang tak seberapa ini. Ku berharap ia kekal ke akhirnya. Ku berharap kita kekal bahagia walau dikala susah atau senang..terima kasih insan bernama sharol anuar..
I don’t know what magic is each moment that with you in all the love we share………..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entry Rakan Blogger Ku